Friday, December 31, 2010

Jumaat, hari terakhir Disember 2010

Hari ni hari terakhir bulan Disember. Dan hari ini adalah hari JUMAAT, ketua segala hari - hari. Sebelum kita memasuki tahun baru, 2011, saya nak cerita pasal hari Jumaat ni.

  • Kiamat mungkin berlaku pada hari Jumaat. Jangan over enjoy sangat ok
  • Kita kena banyakkan berdoa, doa hari Jumaat mustajab dan akan dimakbulkan
  • Allah mencipta Nabi Adam AS pada hari Jumaat
  • Allah menurunkan Nabi Adam AS ke bumi pada hari Jumaat juga
  • Pernikahan antara Nabi Adam AS dengan Siti Hawa
  • Nabi Adam wafat pun pada hari Jumaat
  • Pernikahan antara Nabi Yusuf AS dengan Zulaikha
  • Pernikahan antara Nabi Musa AS dengan Shafrawa
  • Pernikahan Nabi Sulaiman AS dengan Ratu Balqis
  • Pernikahan Nabi Muhammad SAW dengan Siti Khadijah
  • Pernikahan antara Rasulullah SAW dengan Siti Aisyah
  • Pernikahan antara Sayyidina Ali AS dengan Siti Fatimah
  • Solat Jumaat pun ada =)

Hari Jumaat ni, hari yang baik. Jadi jangan buat benda yang tak senonoh pula masa count down tahun baru nanti. Tuhan itu maha melihat. Dah baca apa saya tulis sini, jangan buat – buat tak tahu pulak. Tak adalah, saya bergurau saja. Kita masing – masing berjaga – jaga lah. Kita semua ada batas – batas dan hukum – hukumnya, yang penting jangan keterlaluan. Saya minta maaf jika saya ada kesalahan samada saya sedar atau tidak. Jadikan tahun baru ini sebagai permulaan hidup baru yang diberkati Allah. Best wishes~

No comments:

Post a Comment