Monday, November 29, 2010

Suka dengan berlian?

Orang kata berlian tu teman baik perempuan. Betul ke? Tak kot. Cuma ramai yang suka berlian ja. Berlian kan mahal dan berkilau. Kalau lelaki bagi cincin yang bertatah berlian tu maknanya dia sayang. Tapi bagi cincin tak ada berlian pun maknanya sayang jugak. Keliru kan? Tak semua orang puja berlian. Orang putih banyak la suka. Orang Melayu kurang. Kenapa? Mahal dan buang duit aja. Orang yang berdagang dengan berlian ni tahu benda ni mahal. Untuk mengekalkan keuntungan yang dia dapat, macam – macam dia cipta untuk berlian ni. Berlian murah kot kat tempat orang putih.

Kita pernah dengar kan pasal telefon bimbit berlian. My gosh, cantik gila. Tapi kalau ikut logik berani ke nak pakai telefon macam tu pergi rata – rata? Mesti tak berani punya. Tempah maut? Pernah dengar gaun yang diselaputi berlian? Yang tu lagi gila. Takutnya nak pakai. Katakanlah orang nak curi gaun tu, sekali dengan pemakai tu boleh mati. Kalau telefon bimbit tu setakat luka tangan atau beg tangan hilang ja kot. Orang putih ni berani mati kan? Terlalu mengejar kemewahan. Eh ada ke orang nak beli benda – benda cantik yang membawa maut tu?

Saya pun minat jugak nak tahu kot – kot ada lagi benda gila yang bertatah dengan berlian. Mana tahu ada jamban berlian ke? Jadi semua gambar bawah ini ehsan google la ye.
Ini guna berlian betul, bukan berlian plastik yang boleh pelekat tu

Baju ni nak dekat 30million kot, world's most expensive dress
Ini biasa punya. Siapa kata tak wujud jam ber- berlian ni
Hair clip ni boleh guna selit kat selendang, jadi shawl clip

Cantik kan? Berlian betul tu...

 Pen pun diorang reka bagi ada berlian, ini 1 million Euro

Boleh jamin ke berlian tu tak tanggal? Risau saya

Okey ini sangat gila. Ada orang kata ni berlian tipu je. Ada jugak kata ni berlian betul
Memang semua tempat dia letak berlian!

Kelik pada gambar untuk gambar yang jelas. Tengok! Benda ni pun jadi mahal sebab ada berlian. Padahal nak membuang jerr.. Tapi rasanya bukan untuk dijual kot. Ini mesti single edition ataupun limited edition je.

Saya tak minat berlian. Tapi, saya harap suami saya nanti bagi saya cincin berlian lah. Satu berlian je pun dah okey. Bagi saya, emas tak cantik dipadankan dengan berlian putih. Emas putih cantik la. Emas sesuai dengan delima, zamrud apa lagi entah yang warna biru tu. Apa - apa ajalah, bukan masanya lagi nak fikir pasal benda - benda ni. Entri ini hanyalah untuk tatapan yang tidak serius. Okey? Eh, kenapa nama dia "BERLIAN" ek? Bila sebut banyak - banyak kali macam pelik pun ada. Atirah ni memang!

3 comments:

  1. i love diamond!!!!!!!!!
    nice high heels shoes....
    i luv it...
    nice post....n cantik...

    ReplyDelete
  2. @Firdaus - Yelah..kena gali baru jumpa, tu yang mahal tu.

    @poohgurl - terima kasih, entri ni banyak gambar.. tu yang cantik tu =)

    ReplyDelete