Wednesday, November 24, 2010

Dunia tak kejam, manusia yang kejam

Kelmarin bapak cerita, dia tengok video orang tak berperasaan sakiti binatang. Binatang tu macam beruang, tapi bukan beruang. Beruang besar, binatang tu kecil saja. Orang – orang jahat tu, potong tangan dan kaki dia, lepas tu siat terus kulit binatang tu. Binatang tu masih hidup weh. Binatang tu menangis, bunyi bertalu – talu, kesian sangat. Kenapa lah orang jahat dan tak berhati perut sangat? Kesian dia sakit. Dah la potong tangan kaki dia, lepas tu siat kulit dia terus. Tahulah nak ambil bulu dia, tapi dia tengah bernyawa kau siat kulit dia. Dia sakit wehhh. Itu dah seksa namanya.

Bapak cakap, binatang tu akan mati, tapi perlahan – lahan. Ish kesian kat dia, dia sakit. Ya Allah!! Apa nak jadi dengan manusia sekarang ni! Atirah tak mahu cari video tu, tak sampai hati nak tengok. Bapak cerita pun saya dah bergenang air mata. Saya pencinta binatang. Binatang pun ada perasaan, ada rasa sakit. Kenapa kita yang berakal ni nak menyakiti binatang yang tak berakal tu? Ish, tahu tak binatang ni berdoa kat kita kalau kita buat baik kat dia.

Banyak kot orang sekarang ni suka sakiti binatang. Kes kucing bernama Hero tu mangsa kekejaman orang Malaysia sendiri. Orang potong tangan dia sebab dia curi ikan? Alah weh, itu kan fitrah kucing. Dia lapar. Dah dia curi dan makan kau nak boleh buat apa dah? Kau potong tangan dia kau dapat balik ke ikan kau? Nasib lah ada hamba Allah yang berjiwa penyayang tu ambil rawat dia. Ada haritu pernah tengok video perempuan (bukan dalam Malaysia) tu bunuh kucing guna kasut tumit tinggi dia. Kejam gila. Kucing tu buat apa kat kau? Saya rasa perempuan tu memang suka bunuh kucing. Kalau tak buat apa dia record video tu lepas tu bubuh dalam internet. Bangga sangat ke boleh bunuh kucing. Kau dapat berapa juta?

Manusia ni ada akal, tapi tak guna akal anugerah Tuhan tu. Puas ke tengok binatang tu sakit? Kalau kami buat kat kauorang macam tu, nak ke? Kami potong tangan kaki lepas tu siat kulit kau hidup – hidup, kau sakit tak? Ish, itu pun tak boleh fikir. Mestilah sakit kan? Memang sakit! Habis kenapa sakiti binatang yang tak berdaya tu? Kita yang kuat ni suka sakiti binatang yang lemah ke? Kalau macam tu kauorang memang bodoh, tak layak hidup. Kecik – kecik tak mau nak mampus, besar – besar menyusahkan orang.

For those people that accidentally access to my blog, I’d be pleased asking you to join me to stop animal abuse. I’m not creating a campaign here. I want you to create the sense of ‘loving towards animals’ in you. We are not stupid like those who hurt animals. People who abuse animals shouldn’t live on earth. They don’t belong here. They acted like morons. They belong in hell. Veterinarians are not included. They are here to help those helpless animals. Animals should be treated the way they should be. We are not supposed to ‘kill’ their life. Don’t be inhumane. Have heart. Do remember, God will punish you with what you did. And hell is waiting to roast you up.

Watch Legless Cat Is Ready for Another Life

2 comments:

  1. certain manusia nie mmg mcm tue...
    doakn je la mreka dpt hidayah....

    ReplyDelete