Tuesday, November 30, 2010

Alamak, dah nak habis

Tak seronok lah cuti dah nak habis. Lepas ni kena bangun awal, serika baju, pergi kelas, buat assignment, ada periksa, macam biasa. Saya suka duk kat rumah. Kat rumah boleh jaga kucing – kucing saya. Boleh masak bihun pama. Boleh main game lama – lama. Boleh dengar lagu kuat – kuat. Boleh pergi main badminton dengan kawan kat Kedah. Duk kat kampus nanti, macam terkawal aja. Asyik dengan baju kurung je. Kena belajar. Ada curfew lagi. Ada mak guard yang bising – bising lah.

Banyak benda yang saya fikir bila nak pergi Gombak nanti. Dalam kampus nak naik basikal ke motorsikal? Kalau naik motorsikal jauh tak nak pergi cari minyak? Kalau naik basikal, takkan nak berbaju kurung? Kalau terselak kena denda pula? Ada orang bagitahu first year tak boleh lagi bawa kereta ataupun motor. Hari tu pergi ambil ujian Medsi tak nampak pun orang naik basikal. Ishh… kena jalan kaki lah kan? Ataupun naik bas UIA aja. Kalau hujan mesti kena ada payung. Kalau tak mesti basah punya. Ingat dekat ke kelas dengan bilik macam kat CFS?

Lagi satu, barang – barang selamat tak masa taaruf nanti? Saya orang jauh. Saya akan bawa semua barang sekali gus. Tak ada ulang alik dah. Laptop, broadband semua tu selamat ke nak simpan dalam bilik? Dengar kata, kita main masuk saja mana – mana bilik yang ada kosong. Maknanya kita yang junior ni kongsi bilik dengan senior dan super senior. Junior pergi taaruf, senior dalam bilik. Boleh harap ke diaorang tu? Ada orang cakap kena bawak tirai lah. Bilik tu bentuk macam mana pun saya tak tahu.

Sebenarnya tak banyak pun masalah dia. Tapi saya betul – betul tak tahu pasal benda yang saya cerita kat atas tadi. Dan saya rasa saya nak tahu sangat – sangat. Saya tak mahu laptop hilang. Jadi siapa yang tahu tu kongsi lah dengan saya. Komen ya.

3 comments:

  1. Mahallah Hafsah kan ??? rasanyer xder lah jauh sngat dgn cntre tuh :: kalo naik basikal boleyh pakai sluar dgn blaus ajer kannn :: pasal bilik, nt ader 4 compartment :: so mula2 skali mesti bawak lock :: kalau bleyh carilah kawan2 kat nilai tuh, ajak dftar samer2 os nt bleyh dapat bilik samer2 ::

    ReplyDelete
  2. heee...
    trah....mau ke main cmpus dh yer...
    tringat time kite same2 blik kat pj taaruf week...
    debar jeh nak ke nilai...taut brang hilang...tkut itu..tkut ini..
    tp, alhmdulillah, smapi2 jeh...kite berempat (trah,nrul,lilo,jah) sedorm...
    ingat2 blek....klakar je...rindu dats moment...

    ReplyDelete
  3. @Syafiq - yaka? hmmm takut gak kalau xdpt kwn2 yg sama kat nilai..

    @Murabbi - hehehe yea Nurul, rindu kan.. lgpun masa taaruf CFS tu kita xbwk laptop lagi.. hehehe kali ni nak trus bawak jer..

    ReplyDelete