Sunday, October 24, 2010

Iklan banyak sangat kat TV

Latar tempat : Ruang luas di depan sebuah bangunan

Watak yang terlibat:
Promoter – Sedikit berusia, tinggi dan berpakaian seperti doktor
Orang biasa – Muda, berpakaian kasual dan membawa tas tangan

Suatu petang ketika orang berpusu - pusu balik dari kerja, tiba - tiba datang orang mencelah...


Promoter : Hai! Tahukah anda bahawa bakteria sedang membiak di dalam mulut anda sekarang?
Orang biasa : Betul ke ni?
Promoter : Saya akan buktikan melalui scanner ini.
*Promoter selesai scan dan tunjuk keputusan itu*
Promoter: Lihat! Bakteria bertambah.
Orang biasa: Tapi saya berus gigi pagi ini.
Promoter : Saya syorkan awak gunakan Colgate!
Orang biasa: Tapi saya berus gigi pagi ini dengan Colgate lah!
Promoter : Saya syorkan… erk iya ke?!
*Belakang kamera*
Pengarah : CUT!!! Pergi cari orang lain!

P/S: Minta maaf semua! Saya banyak main hari ini! Saya pengguna Colgate yang telah bertukar kepada pengguna Mukmin! Entri ini tiada maksud lain selain untuk menghiburkan.Cukuplah sampai disini, lain kali cerita lagi. Dah rasa macam nak kena boikot pun ada =)

No comments:

Post a Comment