Wednesday, March 2, 2011

Dasar manusia lemah!

Dasar manusia cetek iman memang selalu tewas dek godaan syaitan nirrojim
Sumpah gua cakap lu gua antara manusia yang selalu ditewaskan
Tolong daku tolong imanku tolong jangan biar diriku menjadi kejam
Dulu pernah bertaubat, tapi kenapa masih ada hati nak mendekati dosa kelmarin
.
.
.

Malam ni saya tak patut online langsung. Niat awal nak main game jer, tapi dah nak tengok FB sangat sampai dah melalut – lalut benda yang jumpa tu. Tak guna. Tak pasal saja buat dosa. Internet memang jahat. Google paling jahat. Tahu la kerja dia just keluarkan apa saja keyword yang kita tulis tu, tapi tak perlu la tunjuk benda yang tak elok. Internet jahat!!! Eh internet tu hanya lah satu sistem rangkaian global, apa yang jahat sebenarnya?

Diri sendiri la jahat kan? Betul ke tidak? Semua jahat! Elektrik jahat, broadband jahat, laptop jahat, internet jahat, google jahat, youtube pun! Atirah, tolonglah, jangan buat lagi. Malu pada Tuhan tak sekarang? Cerita kat blog tak malu pulak? Kenapa cerita kat blog ni? Nak bagitahu apa? Nak bagitahu yang saya dah buat dosa, sekarang rasa sangat takut jika saya mati esok pagi saya mati dengan dosa ini. Haish.. Lain kali tolong istiqamah lebih! Atirah memang teruk!

Mesej sebenar: Ustaz kata, kalau kita solat tapi masih buat benda berdosa, itu maknanya solat kita tak berkualiti. Atirah tak perlu salahkan benda lain. It’s you. It’s YOU!

2 comments:

  1. Alhamdulillah masih ade rasa keinsafan 2...biasalah trah..kita mnusia slalu alpa..syaitan slalu brdmping..yg kita prlu buat untk elakkn 2 dgn bristghfar n slwat byk2..i.Allah..smoga kita slalu d lndungi dgn syaitan2 d kelilingi kita..:) fighting3..

    ReplyDelete
  2. Awwwwwww....syukran jazillan ukhti!

    ReplyDelete