Tuesday, March 13, 2012

Kita dan jin selalu berselisih..cuma tak nampak je

BIODATA MUSUH KITA
Nama: Iblis
Tempat kediaman: Hati yang lalai, tempat maksiat, tempat yang kotor.
Keluarga: Jin, syaitan dan taghut
Tempat kembali: Neraka Jahanman
Pangkat: Fasik kelas atas
Agama: Kufr
Tugas: Profesor dah pengarah bagi orang yang menyesatkan hamba Allah
Kerja: Menyuruh kepada kemungkaran dan maksiat serta mencegah kebaikan
Tempoh berkhidmat: Sehingga hari kiamat
Pakaian: Pakaian yang tidak menutup aurat
Pasangan hidup: Orang yang berpakaian tetapi bertelanjang
Sumber rezeki: Harta yang haram
Cita- cita: Mengkafirkan semua manusia
Benda yang menyedihkan baginya: Banyak bersujud kepada Allah
Makanan: Daging bangkai (mengumpat)
[Rujukan dari buku Dato’ Hj. Ismail Kamus]

Malam ni nak cerita sedikit sebanyak tentang jin. Percaya pada benda – benda ni tak, ke ia hanya satu kepercayaan dalam masyarakat Melayu? Kat TV berlambak gila cerita yang berkaitan dengan makhluk Allah ni.

Saya pun tak tahu banyak sangat tentang jin, tapi saya percaya. Berapa orang kat sini yang pernah alami kena tindih masa tidur? Ustaz saya cakap, ini memang perbuatan jin. Rasa kena tindih ni maksudnya, kita tak boleh nak bangun dari katil, tapi kita sedar(buka mata dah). Badan rasa berat sangat nak bangun. Nak bersuara pun tak boleh. Nak baca bissmillah pun tak keluar. Saya pernah alami benda ni. Orang – orang sains kata ini adalah sleep paralyzed.

Jadi, jangan tidur waktu – waktu ini;
  1. Selepas asar
  2. Ketika matahari naik dan ketika matahari terbit

Perempuan kalau boleh jangan tidur terlentang (kepala melihat atas). Ustaz Kabuye kata, “Jins can take advantage on you”. Bagi orang lelaki, jangan tidur dalam keadaan kelapa di bawah (meniarap). Sebelum tidur, pagar diri dengan membaca Al - Fatihah, Ayat Kursi dan 3 Qul tu disertakan dengan doa tidur. Yakin Allah melindungi kita.

Satu lagi, orang – orang yang duk asrama suka buat megi kan, lepas tu selalu tapis tuang air panas dalam sinki atau toilet bowl. Atau pun bila nak basuk pinggan yang berminyak selalu je pergi ke water cooler ambil air panas, lepas tu tuang dalam sinki, kan? Sebenarnya bahaya buat macam tu. Bahaya di sini bukan yang kita nampak..sinki dan toilet bowl ni tempat bagi jin – jin. Jangan cari pasal.

Jadi cara untuk mengelak ‘membunuh dan melecurkan’ jin - jin yang mendiami tempat – tempat tu, digalakkan kita membaca “a ‘uzubillahi minassyaiton nirrajim” dulu sebelum tuang air panas.

Masa maghrib masuk, adalah lebih baik jika kita duduk dalam rumah, tutup pintu dan tingkap, dan tutup makanan minuman kita. Ini semua kerana nak elak daripada jin - jin yang lari cari tempat pesembunyian masa azan. Kalau diaorang ni sembunyi dalam air kopi kita yang tak ditutup, lepas tu kita minum, habislah diaorang beranak pinak dalam badan tu sampai kita malas(berat) nak beribadat dan mungkin akan memudaratkan kita. Nauzubillah. Cara nak elak, bacalah doa dulu sebelum minum.

Dari Jabir r.a katanya: "Jangan biarkan ternakan dan anak-anakmu lepas berkeliaran ketika matahari terbenam sampai hilangnya cahaya senja kerana syaitan keluar ketika matahari terbenam sampai hilangnya cahaya senja." (Muslim)

Banyak lagi nak cerita sebenarnya, tapi tak ingat pulak bila nak menaip. Atirah ni teruk betul. Yang baik itu dari Allah SWT, dan yang buruk itu dari diri saya sendiri yang lemah. Kalau ada nak kongsi pengalaman, tinggallah kat ruangan komen entri ni, insya Allah saya akan baca dan balas.

p/s: Baru tahu juga nih, tak hilang dara seorang perempuan itu jika dia disetubuhi oleh jin..wallahualam

2 comments:

  1. nice sharing dear =)

    banyak ilmu baru ni =)

    ReplyDelete
  2. Insya Allah.. terima kasih byk sudi bace =D

    ReplyDelete