Saturday, July 16, 2011

Denyutan

OK lama juga tak buka blog kan? Memang sangat leka dengan PS dan The Sims. Idea pun tak berapa ada.

Kali ni teringin pulak nak cerita pasal denyutan. Kenapa nak cerita? Sebab saya selalu sangat rasa denyut tu. Pernah tak alami denyutan kat kelopak mata secara tiba - tiba? Kat peha ke? Kat lengan atau, kaki ke? Atirah selalu rasa kebelakangan ni.

Saya tak mahir dan tak tahu nak cerita macam mana. Saya sendiri pun tak tahu kenapa benda ni berlaku scientifically pada sesetengah manusia. Kenapa berdenyut? Kenapa tetiba saja dan kenapa hanya kadang – kadang?

Dulu, waktu saya tingkatan dua tiga ke, saya pernah dapat satu artikel layang kat sekolah. Alaa dulu kan orang suka sebar cerita mengarut melalui artikel layang macam tu? Katanya, kalau tak potostat dan sebar akan ditimpa bala lah dalam tiga hari, tuhan murka la macam – macam.

Atirah pernah terima artikel layang yang bercerita tentang denyutan ni. Dengan apa yang saya faham pada umur tu, artikel tu kata, denyutan ini bermaksud kematian semakin hampir dengan kita. Setiap denyut tu ada maksud. Denyut berapa kali, denyut kat kawasan mana. Semua dia cerita..

Contoh: Denyut empat kali di peha kiri bermaksud; akan meninggal dunia dalam 4 minggu (ini contoh saja)

Wallahualam. Bila kita baca artikel tu, rasa macam tak berapa mengarut, tone-nya memang serius. Sampai pesan kat semua pembaca supaya bersiap sedia dengan ukuran keranda segala. Dasyat wo. Atirah ada juga baca artikel - artikel lain tentang denyutan ni kat internet. Macam – macam versi lah. Salah satunya yang ni.

Ada faedah (kot) juga ambil tahu benda macam ni. Tapi tak tahu lah nak percaya ke tak. Masing – masing nilai sendiri lah. Kalau ada pendapat, kongsi la dengan saya. Kalau saya tulis salah, tegur terus. Saya akan cuba terima. OK. Nanti kalau rajin saya cerita lagi. Assalamualaikum, jaga diri =)

4 comments:

  1. best la bce cite2 dlm blog tirah.... :) tgelak pn ad gakkkk (^_*)

    ReplyDelete
  2. adoi...lawak ke diejah hehehehe, glad that I've made u happy.. at least kan.

    ReplyDelete
  3. hahah..variety of topic...kinda best...seriusly..dont know why i like 'kinda' word.. maybe simple..tirah : kinda is 'kind a' right???????????

    ReplyDelete
  4. @ Fizz : Not really, kinda tu "kind of" sbnrnya.. "kinda" tu budak2 muda America slalu guna hehehe cth "he's kinda cute man!!!" ahaha

    ReplyDelete